ابر باران
آقا! بیا بخاطر باران ظهور کن/ ما را از این هوای سراسیمه دور کن/ آقا! بیا به حرمت مفهوم انتظار / اشعار ساده ی ما را مرور کن ...






رشید داودی

صفحه نخست
آرشيو وبلاگ
درباره :
پروفايل
ايميل مدير وبلاگ
صفحه خانگي شود

آخرين دلنوشته هاي " ابرباران
سلام بر حضرت عشق
شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها
دلنوشته عرفه با کاروان خورشید و ماه
دلنوشته مهدوی در ایام ولادت مهدی (عج)
دلنوشته مهدوی در فاطمیه
سلامی به گرمی کوچه های تف دیده ی انتظار
شهادت امام کاظم علیه السلام
شکوائیه ی فراق در انتظار امام العشاق
گلایه در لیلة الرغائب با امام غائب
نجوای شبانه با امام زمان
در انتظار بهار حقیقی
آقاجان ! نیامدی و کهنسال‌هایمان مُردند...
در فراق یار: به روی حلقه و بالای دار می‌خنــدم
ندبه جمعه با طعم غدیر
دلنوشته های رمضان در فراق صاحب الزمان
شهادت امام موسی بن جعفر الکاظم علیه السلام
درد دل با عمه امام زمان عجل الله تعالی فرجه
ثانیه های دلتنگی در ندبه های جمعه
غم در مناجات انتظار
بدنبال منتقم خون حسین علیه السلام

آرشيو وبلاگ



نويسندگان وبلاگ



صفحات وبلاگ
مبارزه با دروغ
مقالات مهدوی
ولایت فقیه از دیدگاه نویسنده





Powered by WebGozar

لينکدوني ابر باران
الف
امید
روز آنلاین
دل بیقرار
نگار آشنا
باب العلم
تنفس صبح
اندیشه قم
آپلود عکس
ترنم منتظر
بازمانده تنها
انتظار حجت
بازتاب آنلاین
یک منتظر...
تراوش اندیشه
علی رضا قزوه
دلباختگان ولایت
در هوای دوست
از خاک تا افلاک
سایت خبری آفتاب
الله سلطان یکتاست
وربک الغفور ذوالرحمة
دفتر مقام معظم رهبری
محبان الزهرا(سلام الله)
حضرت ولی عصر ( عجل )
مرکز تحقیقات استراتژیک
کمترین محب امام زمان عج
گل نرگس فدای رنگ و بویت
السلام علیک یا فاطمة الزهرا
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری
دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام قم
دفتر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی
ارادتمندان آیت الله العظمی وحید خراسانی
دفتر حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی
موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان
دفتر حفظ و نشر آثار آيت الله خامنه ای
دفتر دانش آموختگان حوزه علمیه قم
دفتر آیت الله العظمی وحید خراسانی
سایت جامع معاونت آموزش/ م.م.ح.ع.ق
القائم"عجل الله تعالی فرجه"
اگر تنهاترین تنهایان شوم باز خدا هست
سایت خبری و تحلیلی - بازیاب
مجمع تشخیص مصلحت نظام
دانشگاه معارف اسلامی قم
سایت خبری تحلیلی تابناک
نوشتارهاي قاسم روانبخش
.: رهگذری از دیار غربت :.
روزنامه جمهوري اسلامي
پایگاه خبری ورزش ایران
به کجا چنین شتابان؟
دانش سیاسی اسلام
قاصدکهای سوخته
تربیتی و اخلاقی
آسمان باران خدا
انتظار گل نرگس
اللهم عجل لولیک الفرج
من و دل دیوانه
حماسه قلم
یار خراسانی
گوهر مقصود
یک نفر طلبه
اخبار پارسیک
پایگاه حوزه
آسمانی ها
ترنم انتظار
نسیم نور
ماه جوانم
نرگسی
فقیر
صبر سبز
تا جمعه ظهور
العجل یا مولای یا صاحب الزمان عج
بوی باران عطر خاک
شکوفه سیب
غروب انتظار
رویای عشق
اسلام
کانون وبلاگهای مهدوی
کانون وبلاگ نویسان مذهبی
خلوت شبهای تنهایی
متی ترانا و نراک؟
خامنه ای زنده باد هاشمی پاینده باد
حرف دل
یک فنجان قهوه تلخ
منتظر ظهور
دل نوشته های یک دوست
دلنوشته های حمیدرضا نورهانی
شیعه بر حق است
هزار و یک تلنگر
زیبا آفرین
زمان ظهور
لبیک یا خامنه ای
استاذنا
رد پای ...
انعکاس
اشک
آسمانی ترین
گل نرگس
مهدی (عج)
پایگاه اطلاع رسانی استاد محمود امجد
معشوق محجوب
علی داودی
یاران سیدخراسانی
قلم دانش آموز
سیمای آفتاب
خیالی بر رخ خط
به نام او
زمزمه باران
تنهاترین
پایگاه خبری جماران
وب سایت رسمی سید حسن خمینی
ترنم
منتظر - 133
گل نرگس
وبلاگ افشین خرمی نیا
ستارگان خاکی
علیرضا جعفری - تسنیم - تبریز
هر یوسفی که یوسف زهرا نمی شود
مولا مهدی (عج) بیا
دل نوشته مصطفی سلیمانی
زیتون 3000
نغمه بلبل

  rss 2.0  



کلمات کلیدی
دلنوشته های جمعه ها)٥)
مهدی جان)٤)
جمعه ها)۳)
امام زمان)۳)
امام حسین علیه السلام)۳)
شعر)۳)
گل نرگس)۳)
الهی نامه)٢)
دلنوشته)٢)
نیمه ی شعبان)٢)
حجه الوداع)٢)
امام حسن مجتبی)٢)
دلم گرفته)٢)
جمعه های دلتنگی)٢)
انتظار در بهار)٢)
ماه رمضان)٢)
دعای عرفه در صحرای عرفات)٢)
کاروان حسینی)٢)
روز عرفه در صحرای عرفات)٢)
دلنوشته مهدوی)٢)
ماه ضیافت الهی)٢)
دل پاره پاره)٢)
نغمه ی دلنواز)٢)
سلام بر عشق)٢)
السلام علیک یا ام المصائب یا زینب!)٢)
امام زمان (عج) بهاری است)٢)
فاطمة‌ُ بَضعَةٌ‌ مِنِّی‌ مَن‌ آذاها فَقَد آذاِنی‌)٢)
امام زمان و فاطمیه)۱)
زینب علیهاالسلام؛ حامی جان امام زمان)۱)
میلاد عقیله بنی هاشم زینب کبری)۱)
نـوروز تـصنــعی)۱)
ستمگران فاطمه؛ لعنت شدگان خدا و پیامبر)۱)
ای امید سبز ما !)۱)
اعجاز توست در کربلا)۱)
از امام موسی بن جعفر)۱)
علی بن موسی الرضا علیه االسلام)۱)
ترور شخصیت امام)۱)
حوزه علمیه امام کاظم علیه‏السلام)۱)
اوضاع و شرایط آخر الزمان)۱)
ترانه ی انتظار)۱)
ظهور خورشید عالم تاب)۱)
عیدالله الاکبر)۱)
جمعه و عید غدیر)۱)
صاحب حقیقی غدیر)۱)
علی زمان مهدی صاحب زمان)۱)
ما امام زمان را خانه نشین کردیم)۱)
آیت الله بهجت (رحمه الله علیه))۱)
شوق گریه)۱)
عروسان حجله نشین به حسرتش بودند)۱)
عید نوروز و فصل بهار)۱)
الهی! حول حالنا الی احسن الحال)۱)
خدای بیت غزل‌های آسمانی‌ها)۱)
السلام علی ربیع الأنام و نضرة الأیام)۱)
مهتاب انتظار در شبهاى غیبت)۱)
عروس نام تو)۱)
اى باغ آرزوهاى من)۱)
خرداد ماه)۱)
درد دل با عمه امام زمان)۱)
السلام علیک یا بنت فاطمة الزهرا)۱)
عطر مسیحایی نرگس)۱)
بوسیدن بوییدن دیدن)۱)
چهاردهمین بدر آسمان خدا)۱)
بانو و غروب جمعه)۱)
ای قرآن ناطق و ای ناطق قرآن)۱)
پیک عشق)۱)
غروب جمعه گذشت و نیامدی)۱)
خـودت حسـاب بکـن، احـتـمـال آمـدنـــت)۱)
رجب و درهای گشوده آسمان)۱)
دلنوشته مهدوی در لیلة الرغائب)۱)
دلنوشته های)۱)
نماز شکسته)۱)
صدیقه شهیده)۱)
یاس شکسته)۱)
ماه قرآن و بندگی)۱)
ماه ولادتو شهادت)۱)
ماه عشق بازی بندگان با خداوند)۱)
سید خراسانی و رهبر عاشورایی)۱)
آیت الله جوادی آملی و مکارم شیرازی وصافی گلپایگانی)۱)
آیت الله هاشمی رفسنجانی و شهید بهشتی)۱)
تخریب تهمت و افترا)۱)
دهه کرامت)۱)
کریمه آل فاطمه سلام الله علیها)۱)
فاطمه معصمه سلام الله علیها)۱)
سه شنبه های قم)۱)
کوثر فاطمی و زینب ثانی)۱)
جشن میلادامام ثامن و حجت ضامن)۱)
هشت هشت هشتاد و هشت)۱)
طوطیای شهر طوس)۱)
سلطان سرسر ارتضا حضرت علی بن موسی الرضا)۱)
کوثر منتظران امام زمان)۱)
آفخر الفقهاء حضرت آیتالله العظمی وحید خراسانی)۱)
منتقم خون حسین)۱)
درس خارج مسجد اعظم)۱)
ابالفضل العباس)۱)
روضه ی حضرت عباس)۱)
حجاج و انتظار امام زمان)۱)
صحرای عرفات)۱)
شنبه های تکراری)۱)
غروب خونین انتظار)۱)
میکده ی عشق بازی)۱)
میلاد امام زمان)۱)
مهدی فاطمه)۱)
تفرج)۱)
مستشهدین)۱)
حصار دل)۱)
چله نشینی)۱)
تسبیح مادرم)۱)
سرخ آبی)۱)
چینی تنهایی دل)۱)
قدم زنان)۱)
زیبای مطلق)۱)
ای که دستت میرسد کاری بکن)۱)
کریمه اهل بیت)۱)
مسافرت برای دلبر)۱)
آقای بی نشان ها)۱)
بهار حضور)۱)
سپیدار تنهایی)۱)
ابری ترین دل)۱)
انتخاب امام زمان)۱)
ندبه های فراق)۱)
چشم انتظاران)۱)
فتنه های بعد از انتخابات)۱)
مشتبه شدن حق و باطل)۱)
مشعر الحرام)۱)
شبهای تاریک)۱)
مهتاب دلها و امام قلبها)۱)
بوی پیراهن یوسف)۱)
گنبد طلا)۱)
دلتنگی هام)۱)
قمر بنی هاشم)۱)
امام خمینی)۱)
انتخابات ریاست جمهوری)۱)
امام هادی)۱)
علی النقی)۱)
مشهد الرضا)۱)
عید ولایت)۱)
محمد و علی علیهم السلام)۱)
حرم عسکریین)۱)
خمسه آل عبا)۱)
اهل کسا)۱)
حسنین)۱)
مشفق کاشانی)۱)
یه دل بیقرار)۱)
سرهای بریده روی نیزه)۱)
مجلس شراب)۱)
تشت طلا)۱)
رقیه سه ساله)۱)
دختر امام حسین علیهما السلام)۱)
حیدر کرار)۱)
داشت و نداشت)۱)
عشق به امام)۱)
راه رستگاری)۱)
ابن ابی الحدید)۱)
تنهاترین سردار)۱)
بهار بی بهار)۱)
ویلچر)۱)
دل دریا)۱)
ضامن آهو)۱)
کریم اهل بیت)۱)
فرزند زهرا)۱)
غدیر خم)۱)
غفلت از آقا)۱)
دلم هوای تو کرده)۱)
باسم رب المهدی)۱)
چرا نمی آیی؟)۱)
عزیز فاطمه)۱)
دلم هواتو کرده)۱)
خواهر امام رضا)۱)
غریب الغربا)۱)
عصر دلگیر)۱)
در و دیوار)۱)
ذوالفقار)۱)
کاروان عشق)۱)
بهار 87)۱)
کوچه باغ دل)۱)
عشق جاودانه)۱)
شب قدر)۱)
انفجار)۱)
حضرت معصومه)۱)
غروب جمعه)۱)
امام رئوف)۱)
استغفار)۱)
زینب کبری)۱)
ام المصائب)۱)
عشقبازی)۱)
امام رضا علیه السلام)۱)
غریبی)۱)
نیمه خرداد)۱)
امام علی علیه السلام)۱)
سلطان عشق)۱)
توبه)۱)
دعای ندبه)۱)
سنگ قبر)۱)
عید نوروز)۱)
انتظار)۱)
عاشقانه)۱)
ایران)۱)
گریه)۱)
فریاد)۱)
محبت)۱)
روز مباهله)۱)
مناجات)۱)
زیبا)۱)
لبخند)۱)
ظهور)۱)
عشق خدایی)۱)
غربت)۱)
غیبت امام زمان)۱)
سامرا)۱)
صاحب الزمان)۱)
زیارت)۱)
امام سجاد علیه السلام)۱)

لوگوي دوستان
وبلاگ فارسي

   

غروب جمعه گذشت و نیامدی

امام زمان (عج)

غروب جمعه گذشت و نیامدی... باشد!

نخواه این‌که جهانم پر از بدی باشد

خـودت حسـاب بکـن، احـتـمـال آمـدنـــت

بـرای جـمـعـه‌ی بعـدی چه درصدی باشد؟!

کجاست قطعیّت جمـعه‌ای که مـی‌آیـی؟

چــقـدر بـایــد بـا جــمعه « شایدی » باشد؟

دوباره هـفتـه‌ی زجـرآوری شـروع شــده

بــر ایــن عــذاب نــبـاید که سرحدی باشد؟

نـبـــایـد آیــــا در جـاده‌هــــای آمــدنـــــت

نـشـانی از « تو » و از « آمدن » ردی باشد؟

کجاست جمعه‌ی سبزی که صبح آن مثلِ

هــمـان کـه حـرفـش را بـا دلـم زدی باشد؟

کجاست جمعه سبزی که بشـکـفد در آن

گلی که عطر و شمیم‌اش «محمّدی» باشد؟

 



آداب انتظار

بسم الله الرحمن الرحیم

انتظار

کسى که انتظار تولد فرزندى عزیز و یا مهمانى محبوب را دارد، بى‏تفاوت، بى‏خیال، بى‏توجه و بى‏مسئولیت نیست. انتظار، در حالت و در رفتار و عمل تأثیر مى‏گذارد و منتظر، آدابى را ناخواسته و حتى بى‏توجه دنبال مى‏کند . توجه ،عهد ،انس ،توسل و آماده باش از منتظر جدا نخواهد شد .

 

توجه

روى آوردن و وجاهت یافتن در مفهوم توجه و وجاهت نهفته است و در باب تفعّل، به خود بستن و تمرین کردن هم اضافه مى‏شود .

چه مى‏شود که به دلدار، به قبله و به بت و محبوبى روى مى‏آوریم؟ این یک سؤال. و چگونه مى‏شود که با این توجه، وجاهت بگیریم و آبرومند شویم؟ این هر دو سؤال در بررسى توجه دخالت دارد .

آنچه که باعث مى‏شود تا به دلدارى روى بیاوریم، تجربه‏ى جمال و جلال و کمال و تجربه‏ى محبّت و عنایت اوست. سپس مقایسه‏ى دلدارها با هم و مقایسه‏ى دلدار با خویش، زمینه‏اى براى انتخاب و ترتیب اهمیت‏ها مى‏شود. تجربه‏ى محرومیت و نقص و یا تجربه‏ى خشونت و ضعف و یا زشتى و پستى، باعث روى برگرفتن و رخ برتافتن مى‏شود و این تجربه عامل زهد و آزادى و رهایى از تعلق‏هایى است که با عادت و یا غریزه و یا تلقین در وجود ما ریشه گرفته است .

توجه به مهدى که در این دعا مى‏خوانیم انا توجّهنا و استشفعنا و توسّلنا بک الى اللّه،1 از آنجا شکل مى‏گیرد که ما محبوب‏هاى دیگر و رهبران دیگر را تجربه مى‏کنیم و به ضعف‏ها و محدودیت‏ها و یا پستى‏ها و زشتى‏هاى آن‏ها راه مى‏یابیم. و از آنجا شکل مى‏گیرد که مى‏بینیم دیگران ما را براى خویش نردبان مى‏خواهند و از ما پل مى‏سازند. نمى‏خواهند که ما با کارهامان رفعتى بگیریم، که مى‏خواهند کارها پیش برود و سامان بگیرد.

و از آنجا شکل مى‏گیرد که مى‏بینیم در دست‏هاى کوچک و آلوده و حتى پاک آن‏ها، جا نمى‏شویم و در حوض کوچک آن‏ها جایى نداریم. آدم‏هایى که توسعه یافته‏اند و پوسته‏ها و دیوارها را شکسته‏اند نمى‏توانند دوباره به زندان‏ها باز گردند و نمى‏توانند سر بر دامان کسانى بگذارند که زندانبان آن‏ها هستند. محدودیت با توسعه سازگار نیست .

استثمار با رشد آدم‏ها سازگار نیست .

توجه به مهدى این رشد و توسعه را مى‏طلبد. کسى که سر در لاک تعلق‏ها و بت‏ها قرار دارد، نمى‏تواند به مهدى روى بیاورد و نمى‏تواند که همراه حجّت بیاید و نمى‌تواند که دوام بیاورد. از میان راه مى‏بُرّد و به خاطر تعلق‏ها مى‏ماند. کسانى که همراهى و معیت ولىّ را مى‏خواهند و دعا مى‏کنند : واجعل لى مع الرسول سبیلا، 2 خواسته‏اى بالاتر از کسانى دارند که راهى به سوى رسول مى‏خواهند و مى‏گویند: واجعل لى الى الرسول سبیلا. راهى به سوى رسول یافتن، با همراه رسول ماندن و از او جدا نشدن و در چند راهى خواسته‏ها از او نبریدن، برابر نیست. همراهى رسول، همراهى در اهداف را مى‏خواهد. و من که به هدف‏هایى کوتاهتر از اهداف رسول دل بسته‏ام، ناچار از رسول جدا مى‏شوم. ناچار از ولى جدا خواهم شد، همانطور که آن سوار در عصر عاشورا و در هنگام تنهایى حسین از او جدا شد، و سوار بر اسبى که در میان خیمه‏ها پنهان کرده بود و آن را از تیرها و نیزه‏ها محفوظ داشته بود، به تاخت از حسین رو بر گرفت و توجیه هم داشت که با حسین بر نصرت او بیعت کرده بود و در چنین شرایطى دیگر نصرتى کارآمد نیست و مرگ است و شهادت. پس باید به سوى زندگى رفت و براى خوردن و خالى کردن و مشک کثافت را به هق کشیدن، سواره تاخت برداشت و خیمه‏ى زندگى تکرار را برافراشت .

آداب انتظار، توجه بود و پیمان و انس و ارتباط و توسّل و بهره‏بردارى در جایگاه‏هاى مناسب و اهداف هماهنگ. و مرور بر روایات و ادعیه در زمان غیبت، ما را به این آداب راهنمایى مى‏نماید و به حقیقت انتظار که تهیُّأ و آماده‏باش است مى‏رساند

توجه به مهدى تجربه‏ى بن بست‏ها و احساس تنگناها را مى‏خواهد .

امام زمان (عج) جمکران

براى کسى که هنوز دنیا وسعت دارد، در خیمه‏ى مهدى جایى نیست. و براى کسى که اهدافى حتى تا سطح آزادى و عدالت و عرفان و تکامل دارد، براى همراهى و معیّت مهدى ضمانتى نیست که در منفرق الطرق و بزنگاه‏ها، اسب‏ها و مرکب‏هاى آماده شده، ما را جایى مى‏خواند و به زندگى دعوت مى‏نماید .

اللهم اجعلنى عندک وجیها بالحسین 3

براى کسى که وجاهت و آبرو را در حوزه‏ى خانواده و فامیل و شهر و منطفه و مملکتى و یا تمام زمین مى‏خواهد، وسیله‏هاى وجاهت مى‏تواند محبت و بخشش و خدمت و شهرت و طرفداران و هواخواهان و تأثیر و تبلیغات باشد. اما براى کسى که از حوزه‏ى زمین فراتر مى‏رود و عظمت در آسمان‏ها و وجاهت عندالله و در حضور حق را خواستار مى‏شود، وسیله‏ى وجاهت هم متفاوت خواهد شد و دیگر نمى‏تواند به وسائلى در سطح خانواده و بستگان و همشهرى‏ها و هموطن‏ها و اهل خاک دل خوش کند. که وجاهت در حضور او و در محضر او براى کسانى است که با سر رفته‏اند و جام را تا آخر نوشیده‏اند و توجه از غیر او برداشته‏اند و به وفا راه یافته‏اند و یا با وفاداران و سرافرازان پیوندى بسته‏اند و رشته‏اى در میان رشته‏ها انداخته‏اند .

آدم‏ها با انتخاب‏ها و پیوندها و وفا و سرشار کردنشان به ارزش و آبرو مى‏رسند و خریدار پیدا مى‏کنند «انّ اللّه اشترى من المؤمنین »، 4خدا از عاشق‏ها خریدار است و این چنین متاعى را از خاک بر مى‏دارد «معاذ الله ان نأخذ الّا من وجدنا متاعنا عنده ». 5

 

عهد

با جهت‏گیرى و انتخاب به ارزش و وجاهت راه مى‏یابیم و با همین جهت‏گیرى متعهد مى‏شویم و بیعت مى‏کنیم و عهد مى‏بندیم وابذل مالى و اهلى و نفسى و جمیع ما خوّلنى ربى بین یدیک و هذا عهدى الیک و میثاقى لدیک اذ انت نظام الدین و یعسوب المتقین. 6 تو آنچه دارى نزد ولى مى‏گذارى، چون آنچه در نزد تو بماند رفتنى و گم شدنى و ضایع شدنى است، که «ما عندکم ینفد و عند الله باق ». 7 تو از مهدى توقع ندارى، که تعلقى ندارى. تو مى‏خواهى آنچه خدا به تو بخشیده در راه او ببخشى و این‏گونه، دارایى‏ها را از تباهى نجات بدهى و نسیه‏ها را نقد کنى و همراه با خود داشته باشى .

فرق است میان کسى که مى‏خواهد در قرارداد ریش بگیرد و یا آن که ریش بگذارد و راه بازگشت را بر خود ببندد که مى‏بینیم یاران حسین تمامى پل‏ها را پشت سر خراب کردند و زن‏ها را طلاق دادند، که مبادا باز گردند و یا مشکلى از ناحیه‏ى آن‏ها بر زن‏هاشان پیش بیاورند .

در هر حال، پیمان بر ساختن و سوختن و جان باختن و هستى به پاى دوست انداختن، پیمان کسانى است که پناهى جز مهدى نمى‏بینند و جز قلعه‏ى توحید و ولایت پایگاهى ندارند .

آن‏ها که از ولىّ تمنایى دارند، در واقع ولىّ را نردبان خواسته‏ها و واسطه‏ى هوس‏هاشان کرده‏اند که سوختگان عشق مى‏خواندند: ما را از تو به جز تو تمنایى نیست.

آداب انتظار، توجه بود و پیمان و انس و ارتباط و توسّل و بهره‏بردارى در جایگاه‏هاى مناسب و اهداف هماهنگ. و مرور بر روایات و ادعیه در زمان غیبت، ما را به این آداب راهنمایى مى‏نماید و به حقیقت انتظار که تهیُّأ و آماده‏باش است مى‏رساند

انس

زیارت امام زمان (عج)

در راه هدف‏هاى بزرگ، درگیرى‏هاى بزرگ و تنهایى‏ها و غربت‏هاى وهم‏آلودِ وحشتناک، هست و در این هنگامه‏ى وحشت و غربت و تنهایى، انسان، که مى‏گویند از انس ریشه گرفته، دل‏گرمى و پناه و نجوا و گفت‏وگو مى‏خواهد. و آن‏ها که از همه‏ى تعلق‏ها گسسته‏اند و یا مى‏خواهند بگسلند چگونه انس بگیرند و با چه دل‏گرم شوند؟ انس آن‏ها در وحشت و نور آن‏ها در سیاهى و ظلمت و تکیه‏گاه آن‏ها در زیر بار مصیبت، چه مى‏تواند باشد؟ چه تشویقى، چه درجه‏اى، چه پستى، چه نامى و چه نشانى مى‏تواند به این دل‏هاى فارغ و سرهاى بلند، گرمى و شور بدهد ؟

آن‏هایى که مى‏خواهند تا دست‏هاى ولىّ خون‏ها را از چشم‏هاشان پاک کند، جواب این سؤال را داده‏اند، که براى آن‏ها جز دیدار محبوب خواسته‏اى نیست و جز همین خواسته براى این دل‏هاى فارغ چشم اندازى نیست .

 

توسّل

باید مهم را فداى مهم‏تر کرد و از آن براى رسیدن به اهمیت‏ها وسیله ساخت. ولىّ، وسیله‏ى هدایت و قرب و لقاء و رضوان است. حال اگر از ولىّ، کار زمین و زراعت و تجارت را بخواهى، نمى‏گویم که بهره نمى‏گیرى، ولى بهره‏ى بیشترى را از دست مى‏دهى. از ولىّ باید کارى را خواست که از دیگران ساخته نیست کارى که از تجربه و علم و عقل و غرایز فردى و جمعى ساخته است، نیاز به این وسائل هدایت و قرب ندارد. که استاد ما مى‏گفت: کار مرجع، ساختن مسجد و مدرسه و بیمارستان و نیست، این‏ها کارهایى است که از یک ثروتمند هم ساخته است. کار مرجع، تربیت عالمِ عادلِ عاقل است و این کارى است که از ثروتمندان و از دیگران ساخته نیست. باید به هر کس در کارى که براى آن ساخته شده و خلقت یافته توسل جست و بهره گرفت و از امکانات و نیروها، بى‏حساب و کتاب و با چشم بسته، برنداشت که چه بسا توسّل‏ها، اهانت باشد و هتک حرمت باشد و باعث دورى و محرومیّت باشد .

 پیمان بر ساختن و سوختن و جان باختن و هستى به پاى دوست انداختن، پیمان کسانى است که پناهى جز مهدى نمى‏بینند و جز قلعه‏ى توحید و ولایت پایگاهى ندارند

انتظار و آماده‏باش

آداب انتظار، توجه بود و پیمان و انس و ارتباط و توسّل و بهره‏بردارى در جایگاه‏هاى مناسب و اهداف هماهنگ. و مرور بر روایات و ادعیه در زمان غیبت، ما را به این آداب راهنمایى مى‏نماید و به حقیقت انتظار که تهیُّأ و آماده‏باش است مى‏رساند .

انسان منتظر آن محبوب و دلدار عزیز، اقدام مى‏نماید و در خود و در محیط اطراف، نشان و اثر مى‏گذارد. منتظر مهدى و قائم آل محمد که براى تمامى آدم‏ها و براى تمامى قدرت‏ها طرح دارد و حرف دارد و برخورد دارد، چگونه مى‏تواند آماده نشود و زمینه‏سازى ننماید که در حدیث آمده یوطّئون للمهدى سلطانه. 8 و این آماده‏باش و زمینه‏سازى در فکر، در روحیه، در طرح و عمل اثر مى‏گذارد و در واقع تقدیر جدید و برنامه‏ریزى و تدبیر جدید و مدیریت و تربیت مهره‏هاى کارآمد و جاسازى این مهره‏ها در جاى مناسب که با کار کم، بهره‏ى زیاد بیاورند و با قطره‏هاى محدود حرکت و شور ایجاد کنند. و از این‏ها گذشته، جایگزینى نیروها، که اگر یارى افتاد یارى دیگر برخیزد و بار را به دوش بگیرد. این‏ها همه و همه از مظاهر انتظار و آماده‏باش و زمینه‏سازى سلطان و تسلط مهدى است.

 


 

 

( 1) مفاتیح الجنان، دعاى توسّل.

( 2). کافى، ج 4، ص 74.

( 3) مفاتیح الجنان، زیارت عاشورا.

( 4) توبه، 111.

( 5) یوسف، 79.

( 6) مصباح کفعمى، ص 495.

( 7) نحل، 96.

( 8). بحارالانوار، ج 51، ص 87.

برگرفته از: تو می آیی، تالیف علی صفایی حائری



جمعه دلگیر

عصر یک جمعه دلگیر دلم گفت بگویم

بنویسم که چرا عشق به انسان نرسیده است ؟

 

چرا آب به گلدان نرسیده است ؟

چرا لحظه باران نرسیده است ؟

 

 وهر کس که در این خشکی دوران

 به لبش جان نرسیده است به ایمان نرسیده است

 

و هنوزم که هنوز است ، غم عشق به پایان نرسیده است

بگو حافظ دلخسته ز شیراز بیاید

 

بنویسد که هنوزم که هنوز است

چرا یوسف گمگشته به کنعان نرسیده است ؟

 

چرا کلبه احزان به گلستان نرسیده است ؟

خداوند گواه است دلم چشم به راه است

 

ودرحسرت یک پلک نگاه است

ولی حیف نصیبم فقط آه است

 

تویی آئینه ،روی من بیچاره سیاه است

وجا دارد از این شرم بمیرم که بمیرم

 

عصر این جمعه دلگیر  وجود تو کنار

دل هر بی دل آشفته شود حس

 

تو کجایی گل نرگس

تو کجایی گل نرگس

 



پناه ما

خوف محشر از کسی باشد که او بی صاحب است

صاحب ما در قیــــامت هم قیـــــــــــــامت می کند.



برای آمدنت زود هم دیر است

بسم الله الرحمن الرحیم

امام زمان (عج)گفتند یـــار رفته سفـــر باز می‌رسد

بیش از هزار سال گذشت و خبر نشد

یعقـوب وار این پــــــدر پیـر روزگار

چشمش براه ماند و خبر از پسر نشد

 

کجاست آن یار سفر کرده، آن مسافر غریب، در کدامین سرزمین منزل دارد و در کدام دیار مأوا؟

کجاست او که واسطه فیض است و حبل المتین ، فرزند فاطمه(سلام‌الله‌علیها) است و از سلاله پاک حسین (علیه‌السلام)؟

کجاست اَبَر مرد تاریخ، آن یگانه دوران و منجی نسل انسان؟

دیر زمانی است که چشم در راهیم و به انتظار مقدمش ثانیه شمار لحظه‌ها.

پس چرا نمی‌آید؟

چرا نسیم وصال نمی‌وزد و فصل خزان نمی‌رود؟ چرا فرقت و هجران رخت بر نمی‌بندد و روزگار رهایی سر نمی‌رسد؟

نکند ، نکند این به درازا کشیدن ایام هجر از ما باشد؟

اندکی فکر، کمی اندیشه ،آری! این نیامدن و به تاخیر افتادن‌ها از ماست، از ما و از کرده‌ها و نکرده های ما، از ما و از فعل و عمل ما .

مگر راه به بیراهه رفته‌ایم که نوای حضرتش را فراموش کرده‌ایم آن جا که فرمود: ما را از شیعیان دور نگاه نمی‌دارد، مگر رفتارهای آنان که به ما می‌رسد و دور از انتظار است.

مگر یقین نداریم که او آمدنی است و برای آمدنش باید که مهیا شد

مگر باور نداریم که او « بهار زندگی» و «پدری مهربان» و آن هم پدری مهربان‌تر از هر مادری است.

مگر شک کرده‌ایم که او واپسین نشانه خدا روی زمین، و واسطه فیض از سرچشمه زلال الاهی  است.

مگر فراموش کرده‌ایم که او حسین(علیه‌السلام) امروز است و آرمانش آرمان حسین(علیه‌السلام) و مقصودش به مقصد رساندن آدمی، بدان جا که شایسته مقام انسانیت است؛ پس چرا صدای « هل من ناصر » او به گوش ما نمی‌رسد.

مگر به یاد نداریم روایات بسیاری که از جهان پس از ظهور خبر داده‌اند و از عدالت و امنیت، رضا و خشنودی و به انجام رسیدن ماموریت صدوبیست و چهار هزار پیامبر و یازده امام و هزاران هزار از صلحا و پاکان مژده داده‌اند..

مگر ایمان نداریم که با ظهورش اهل آسمان و زمین مسرور شوند. بر دولتش چنان رفاه و آسایشی سایه افکند که نظیرش را تاریخ هرگز به خود ندیده است، و مگر نه این است که با معرفت و انتظاری پویا ، دوران فراق و هجران به سر می‌رسد و آن صبح امید طلوع می‌کند.

آری باید به پا خاست. چشم‌ها را شست و در راه کسب معرفت حقیقی گام نهاد. معرفتی که اگر از آن غافل شویم، به مرگ جاهلیت دچار خواهیم شد.

باید که عزم را جزم کرد و مشتاقانه با فعل و عمل زمینه‌های ظهورش را مهیا ساخت.

باید که بی تاب بود و خستگی ناپذیر کوشید تا دشمنان حضرتش را از کارشکنی و تفرقه انگیزی و از به پا کردن فتنه و آشوب و بلوا، مایوس ساخت.

باید عهدی بست، عهدی از جنس عشق و وفا که دست در دست هم در ظل توجهات وعنایات مولا معارف مهدوی را فرا گرفته، در گسترش این فرهنگ لحظه‌ای غفلت نورزیم.

اللهم عَجّل لولیک الفرج

 



جملات زیبا

بی مقدمه؛

بچه ها شوخی شوخی به گنجشک ها سنگ می زنن و گنجشک ها جدی جدی می میرن....

آدما شوخی شوخی زخم می زنن و قلب ها جدی جدی می شکنن....



ماه عشق

ماه عشق

شعبان شد و پیک عشق از راه آمـد

عطـــر نفــــس بقیــــــــــة الله آمـد.

با جلوه ی سجاد و ابالفضل و حسـین

یک ماه و سه خورشید در این ماه آمد.