ابر باران
آقا! بیا بخاطر باران ظهور کن/ ما را از این هوای سراسیمه دور کن/ آقا! بیا به حرمت مفهوم انتظار / اشعار ساده ی ما را مرور کن ...






رشید داودی

صفحه نخست
آرشيو وبلاگ
درباره :
پروفايل
ايميل مدير وبلاگ
صفحه خانگي شود

آخرين دلنوشته هاي " ابرباران
سلام بر حضرت عشق
شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها
دلنوشته عرفه با کاروان خورشید و ماه
دلنوشته مهدوی در ایام ولادت مهدی (عج)
دلنوشته مهدوی در فاطمیه
سلامی به گرمی کوچه های تف دیده ی انتظار
شهادت امام کاظم علیه السلام
شکوائیه ی فراق در انتظار امام العشاق
گلایه در لیلة الرغائب با امام غائب
نجوای شبانه با امام زمان
در انتظار بهار حقیقی
آقاجان ! نیامدی و کهنسال‌هایمان مُردند...
در فراق یار: به روی حلقه و بالای دار می‌خنــدم
ندبه جمعه با طعم غدیر
دلنوشته های رمضان در فراق صاحب الزمان
شهادت امام موسی بن جعفر الکاظم علیه السلام
درد دل با عمه امام زمان عجل الله تعالی فرجه
ثانیه های دلتنگی در ندبه های جمعه
غم در مناجات انتظار
بدنبال منتقم خون حسین علیه السلام

آرشيو وبلاگ



نويسندگان وبلاگ



صفحات وبلاگ
مبارزه با دروغ
مقالات مهدوی
ولایت فقیه از دیدگاه نویسنده





Powered by WebGozar

لينکدوني ابر باران
الف
امید
روز آنلاین
دل بیقرار
نگار آشنا
باب العلم
تنفس صبح
اندیشه قم
آپلود عکس
ترنم منتظر
بازمانده تنها
انتظار حجت
بازتاب آنلاین
یک منتظر...
تراوش اندیشه
علی رضا قزوه
دلباختگان ولایت
در هوای دوست
از خاک تا افلاک
سایت خبری آفتاب
الله سلطان یکتاست
وربک الغفور ذوالرحمة
دفتر مقام معظم رهبری
محبان الزهرا(سلام الله)
حضرت ولی عصر ( عجل )
مرکز تحقیقات استراتژیک
کمترین محب امام زمان عج
گل نرگس فدای رنگ و بویت
السلام علیک یا فاطمة الزهرا
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری
دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام قم
دفتر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی
ارادتمندان آیت الله العظمی وحید خراسانی
دفتر حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی
موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان
دفتر حفظ و نشر آثار آيت الله خامنه ای
دفتر دانش آموختگان حوزه علمیه قم
دفتر آیت الله العظمی وحید خراسانی
سایت جامع معاونت آموزش/ م.م.ح.ع.ق
القائم"عجل الله تعالی فرجه"
اگر تنهاترین تنهایان شوم باز خدا هست
سایت خبری و تحلیلی - بازیاب
مجمع تشخیص مصلحت نظام
دانشگاه معارف اسلامی قم
سایت خبری تحلیلی تابناک
نوشتارهاي قاسم روانبخش
.: رهگذری از دیار غربت :.
روزنامه جمهوري اسلامي
پایگاه خبری ورزش ایران
به کجا چنین شتابان؟
دانش سیاسی اسلام
قاصدکهای سوخته
تربیتی و اخلاقی
آسمان باران خدا
انتظار گل نرگس
اللهم عجل لولیک الفرج
من و دل دیوانه
حماسه قلم
یار خراسانی
گوهر مقصود
یک نفر طلبه
اخبار پارسیک
پایگاه حوزه
آسمانی ها
ترنم انتظار
نسیم نور
ماه جوانم
نرگسی
فقیر
صبر سبز
تا جمعه ظهور
العجل یا مولای یا صاحب الزمان عج
بوی باران عطر خاک
شکوفه سیب
غروب انتظار
رویای عشق
اسلام
کانون وبلاگهای مهدوی
کانون وبلاگ نویسان مذهبی
خلوت شبهای تنهایی
متی ترانا و نراک؟
خامنه ای زنده باد هاشمی پاینده باد
حرف دل
یک فنجان قهوه تلخ
منتظر ظهور
دل نوشته های یک دوست
دلنوشته های حمیدرضا نورهانی
شیعه بر حق است
هزار و یک تلنگر
زیبا آفرین
زمان ظهور
لبیک یا خامنه ای
استاذنا
رد پای ...
انعکاس
اشک
آسمانی ترین
گل نرگس
مهدی (عج)
پایگاه اطلاع رسانی استاد محمود امجد
معشوق محجوب
علی داودی
یاران سیدخراسانی
قلم دانش آموز
سیمای آفتاب
خیالی بر رخ خط
به نام او
زمزمه باران
تنهاترین
پایگاه خبری جماران
وب سایت رسمی سید حسن خمینی
ترنم
منتظر - 133
گل نرگس
وبلاگ افشین خرمی نیا
ستارگان خاکی
علیرضا جعفری - تسنیم - تبریز
هر یوسفی که یوسف زهرا نمی شود
مولا مهدی (عج) بیا
دل نوشته مصطفی سلیمانی
زیتون 3000
نغمه بلبل

  rss 2.0  



کلمات کلیدی
دلنوشته های جمعه ها)٥)
مهدی جان)٤)
جمعه ها)۳)
امام زمان)۳)
امام حسین علیه السلام)۳)
شعر)۳)
گل نرگس)۳)
الهی نامه)٢)
دلنوشته)٢)
نیمه ی شعبان)٢)
حجه الوداع)٢)
امام حسن مجتبی)٢)
دلم گرفته)٢)
جمعه های دلتنگی)٢)
انتظار در بهار)٢)
ماه رمضان)٢)
دعای عرفه در صحرای عرفات)٢)
کاروان حسینی)٢)
روز عرفه در صحرای عرفات)٢)
دلنوشته مهدوی)٢)
ماه ضیافت الهی)٢)
دل پاره پاره)٢)
نغمه ی دلنواز)٢)
سلام بر عشق)٢)
السلام علیک یا ام المصائب یا زینب!)٢)
امام زمان (عج) بهاری است)٢)
فاطمة‌ُ بَضعَةٌ‌ مِنِّی‌ مَن‌ آذاها فَقَد آذاِنی‌)٢)
امام زمان و فاطمیه)۱)
زینب علیهاالسلام؛ حامی جان امام زمان)۱)
میلاد عقیله بنی هاشم زینب کبری)۱)
نـوروز تـصنــعی)۱)
ستمگران فاطمه؛ لعنت شدگان خدا و پیامبر)۱)
ای امید سبز ما !)۱)
اعجاز توست در کربلا)۱)
از امام موسی بن جعفر)۱)
علی بن موسی الرضا علیه االسلام)۱)
ترور شخصیت امام)۱)
حوزه علمیه امام کاظم علیه‏السلام)۱)
اوضاع و شرایط آخر الزمان)۱)
ترانه ی انتظار)۱)
ظهور خورشید عالم تاب)۱)
عیدالله الاکبر)۱)
جمعه و عید غدیر)۱)
صاحب حقیقی غدیر)۱)
علی زمان مهدی صاحب زمان)۱)
ما امام زمان را خانه نشین کردیم)۱)
آیت الله بهجت (رحمه الله علیه))۱)
شوق گریه)۱)
عروسان حجله نشین به حسرتش بودند)۱)
عید نوروز و فصل بهار)۱)
الهی! حول حالنا الی احسن الحال)۱)
خدای بیت غزل‌های آسمانی‌ها)۱)
السلام علی ربیع الأنام و نضرة الأیام)۱)
مهتاب انتظار در شبهاى غیبت)۱)
عروس نام تو)۱)
اى باغ آرزوهاى من)۱)
خرداد ماه)۱)
درد دل با عمه امام زمان)۱)
السلام علیک یا بنت فاطمة الزهرا)۱)
عطر مسیحایی نرگس)۱)
بوسیدن بوییدن دیدن)۱)
چهاردهمین بدر آسمان خدا)۱)
بانو و غروب جمعه)۱)
ای قرآن ناطق و ای ناطق قرآن)۱)
پیک عشق)۱)
غروب جمعه گذشت و نیامدی)۱)
خـودت حسـاب بکـن، احـتـمـال آمـدنـــت)۱)
رجب و درهای گشوده آسمان)۱)
دلنوشته مهدوی در لیلة الرغائب)۱)
دلنوشته های)۱)
نماز شکسته)۱)
صدیقه شهیده)۱)
یاس شکسته)۱)
ماه قرآن و بندگی)۱)
ماه ولادتو شهادت)۱)
ماه عشق بازی بندگان با خداوند)۱)
سید خراسانی و رهبر عاشورایی)۱)
آیت الله جوادی آملی و مکارم شیرازی وصافی گلپایگانی)۱)
آیت الله هاشمی رفسنجانی و شهید بهشتی)۱)
تخریب تهمت و افترا)۱)
دهه کرامت)۱)
کریمه آل فاطمه سلام الله علیها)۱)
فاطمه معصمه سلام الله علیها)۱)
سه شنبه های قم)۱)
کوثر فاطمی و زینب ثانی)۱)
جشن میلادامام ثامن و حجت ضامن)۱)
هشت هشت هشتاد و هشت)۱)
طوطیای شهر طوس)۱)
سلطان سرسر ارتضا حضرت علی بن موسی الرضا)۱)
کوثر منتظران امام زمان)۱)
آفخر الفقهاء حضرت آیتالله العظمی وحید خراسانی)۱)
منتقم خون حسین)۱)
درس خارج مسجد اعظم)۱)
ابالفضل العباس)۱)
روضه ی حضرت عباس)۱)
حجاج و انتظار امام زمان)۱)
صحرای عرفات)۱)
شنبه های تکراری)۱)
غروب خونین انتظار)۱)
میکده ی عشق بازی)۱)
میلاد امام زمان)۱)
مهدی فاطمه)۱)
تفرج)۱)
مستشهدین)۱)
حصار دل)۱)
چله نشینی)۱)
تسبیح مادرم)۱)
سرخ آبی)۱)
چینی تنهایی دل)۱)
قدم زنان)۱)
زیبای مطلق)۱)
ای که دستت میرسد کاری بکن)۱)
کریمه اهل بیت)۱)
مسافرت برای دلبر)۱)
آقای بی نشان ها)۱)
بهار حضور)۱)
سپیدار تنهایی)۱)
ابری ترین دل)۱)
انتخاب امام زمان)۱)
ندبه های فراق)۱)
چشم انتظاران)۱)
فتنه های بعد از انتخابات)۱)
مشتبه شدن حق و باطل)۱)
مشعر الحرام)۱)
شبهای تاریک)۱)
مهتاب دلها و امام قلبها)۱)
بوی پیراهن یوسف)۱)
گنبد طلا)۱)
دلتنگی هام)۱)
قمر بنی هاشم)۱)
امام خمینی)۱)
انتخابات ریاست جمهوری)۱)
امام هادی)۱)
علی النقی)۱)
مشهد الرضا)۱)
عید ولایت)۱)
محمد و علی علیهم السلام)۱)
حرم عسکریین)۱)
خمسه آل عبا)۱)
اهل کسا)۱)
حسنین)۱)
مشفق کاشانی)۱)
یه دل بیقرار)۱)
سرهای بریده روی نیزه)۱)
مجلس شراب)۱)
تشت طلا)۱)
رقیه سه ساله)۱)
دختر امام حسین علیهما السلام)۱)
حیدر کرار)۱)
داشت و نداشت)۱)
عشق به امام)۱)
راه رستگاری)۱)
ابن ابی الحدید)۱)
تنهاترین سردار)۱)
بهار بی بهار)۱)
ویلچر)۱)
دل دریا)۱)
ضامن آهو)۱)
کریم اهل بیت)۱)
فرزند زهرا)۱)
غدیر خم)۱)
غفلت از آقا)۱)
دلم هوای تو کرده)۱)
باسم رب المهدی)۱)
چرا نمی آیی؟)۱)
عزیز فاطمه)۱)
دلم هواتو کرده)۱)
خواهر امام رضا)۱)
غریب الغربا)۱)
عصر دلگیر)۱)
در و دیوار)۱)
ذوالفقار)۱)
کاروان عشق)۱)
بهار 87)۱)
کوچه باغ دل)۱)
عشق جاودانه)۱)
شب قدر)۱)
انفجار)۱)
حضرت معصومه)۱)
غروب جمعه)۱)
امام رئوف)۱)
استغفار)۱)
زینب کبری)۱)
ام المصائب)۱)
عشقبازی)۱)
امام رضا علیه السلام)۱)
غریبی)۱)
نیمه خرداد)۱)
امام علی علیه السلام)۱)
سلطان عشق)۱)
توبه)۱)
دعای ندبه)۱)
سنگ قبر)۱)
عید نوروز)۱)
انتظار)۱)
عاشقانه)۱)
ایران)۱)
گریه)۱)
فریاد)۱)
محبت)۱)
روز مباهله)۱)
مناجات)۱)
زیبا)۱)
لبخند)۱)
ظهور)۱)
عشق خدایی)۱)
غربت)۱)
غیبت امام زمان)۱)
سامرا)۱)
صاحب الزمان)۱)
زیارت)۱)
امام سجاد علیه السلام)۱)

لوگوي دوستان
وبلاگ فارسي

   

بدنبال منتقم خون حسین علیه السلام

بسم الله الرحمن الرحیم

     

آنان که کمر همت بر بسته اند که از قعر جان تا اوج جانان سفر کنند، چه راست گفته اند که سالک را در این راه پر فراز و نشیب و سخت کرانه ناپدید، بی گذر از شاهراه ولایت و بی مدد از خضر راه، امید نجاتی نیست.

عارفان بالله و استوانه های اخلاق که در طریق سلوک الی الله از خود رسته و به خالق پیوسته اند؛ این همه را وامدار عنایات و توجهات آن امام یگانه دانسته و می دانند. از این روست که می کوشند تا هماره در مجرای فیض بخشی ولی اعظم خدا قرار گیرند.

http://i26.tinypic.com/1ylc8o.gifhttp://i26.tinypic.com/1ylc8o.gifوبلاگ "گل نرگس فدای رنگ و بویت"http://i26.tinypic.com/1ylc8o.gifhttp://i26.tinypic.com/1ylc8o.gif

 

احساس تشنه بودن انسان را پی زلال آب می برد و نتیجه و مقصود یعنی سیراب شدن می رساند

گرچه در این طریق گه گاهی سراب هوش را می فریبد و چشمه ی زلال را اشتباه می گیرد،

اما درد عطش یک راه بیشتر ندارد و آن دوای آب است و اگر انسان عطشان به زلال آب منتهی نشود نتیجه اش رخت بر بستن از دنیاست ... ،

انتظار شبیه انسان تشنه است که اگر منتظِر به زلال امام منتهی شود سیراب شود و الا نتیجه اش مرگ است و این است معنی روایت " مَن ماتَ و لَم یعرَف إمامَ زَمانِهِ کان مِیتةَ الجاهلیة "

مهدی

و چه دردناک است عمری پی اغیار دویدن؟!!!

و چه سخت است با درد عطش و رسیدن به سراب به جای آب؟!!!

و چه قدر سوزناک است گذر ثانیه ثانیه ی عمر بدون رسیدن به زلال و کوثر امام؟!!!

و ... .

الهی ! آمدم ردم مکن

 آتشینم کرده ای ، سردم نکن

آی خدای گمشدگان در بیابان زندگی! در پی رسیدن به دلدار منتظرانیم ، به دادمان برس و سیرابمان کن با جرعه ای از کوثر انتظار؛

حسین

در آستانه ی محرم غمبار هستیم و باز شاهد رسیدن فصل عذا و باز هم فریادمان یالثارات الحسین است و منتظر منتقم خون حسینیم،

السلام علیک یا أبا عبـــــد الله

و علی الارواح التی حلت بفنائک

امروز آخرین جلسه ی درس خارج فخر الفقهاء و المجتهدین العظام استاد اساطین الشیعه حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی دامت ظله العالی قبل از ماه محرم بود که در بیانات الهی شان نکاتی در مورد محرم و تعظیم شعائر حسینی فرمودند که تصمیم گرفتم منور کنم این پست از وبلاگ را به کلام دُر بار ایشان. 

http://i26.tinypic.com/1ylc8o.gifhttp://i26.tinypic.com/1ylc8o.gifوبلاگ "گل نرگس فدای رنگ و بویت"http://i26.tinypic.com/1ylc8o.gifhttp://i26.tinypic.com/1ylc8o.gif

آیت‌الله العظمی وحید خراسانی فرمودند : دین، توحید و قرآن فقط به خون سیدالشهدا (ع) زنده است. او پرده از چهره قرآن برداشت و ایمان و دین خدا را او زنده کرد و اگر عاشورایش نبود، آنچه انبیا و مرسلین آوردند، به باد فنا می‌رفت.

آیت‌الله العظمی وحید خراسانی، امروز با توجه به نزدیک شدن ماه محرم در مسجد اعظم قم اظهار داشت: دراین ایام، سه مهم پیش رو داریم: اول، نسبت به خودمان، دوم نسبت به مردم و سوم، نسبت به صاحب این ایام.

وی افزود: هرسه بحثش مفصل است، اما اجمال مطلب این است که فرصتی برای شما پیش آمده و این فرصت برق‌آسا می‌گذرد و حسرت کبرایش برای فرد فرد ما می‌ماند. در حالیکه هریک از شما می‌توانید امر هدایت نفوس را متصدی بشوید.

این مرجع تقلید با بیان اینکه گفتن این کلمه سهل است، اما به کنه مطلب رسیدن در کمال صعوبت است، اضافه کرد: تخصیص آیه نفر، اهمیت نفر را نشان می‌دهد: فلولا نفر. این نفر برای چیست؟ لیتفقهوا فی‌الدین. شرح این آیه در این مجال میسر نیست. متعلّق هیأت، یک ماده است و آن ماده، مضاف است. فهم هریک از این دو بسیار دشوار است. آیت‌الله وحید خراسانی ادامه داد: متعلق، امر تفقه است. خود تفقه یک هیأت دارد و یک ماده. هم هیأت را باید فهمید و هم ماده را.

اما هیأت چیست؟ بین هیئات مختلف، هیأت، هیأت تفعل است. ماده‌ای که تحت این هیأت رفته، فقه است. فقه امر ذات تعلق است. فقه در قرآن فهم است. این فهم متعلَّق به چیست؟ این دین چیست؟

بقیه در ادامه مطلب


همان دینی است که ان الدین عندالله الاسلام. این همان دین است که ابراهیم خلیل با آن عظمت، وقت بنای بیت، آرزویش این بود: «رَبَّنا وَاجْعَلْنا مُسْلِمَیْنِ لَکَ وَ مِنْ ذُرِّیَّتِنا أُمَّةً مُسْلِمَةً لَکَ.» آن وقت، کار شما تفقه در این دین است.

وی ادامه داد: منتها این کار به این سادگی میسر نمی‌شود. افسوس که عمر گذشت، آن وقتی که توانستیم نفهمیدیم وآن وقت که فهمیدیم نتوانستیم. خوشا به حال آنها که در وقت توانستن بفهمند.

آیت‌الله وحید خراسانی تصریح کرد: اگر این برنامه را از امروز عملی کنید، خودتان انقلاب نفس را درک خواهید کرد. خوب حدیث را بفهمید: «اشراف امتی حمله القرآن و اصحاب اللیل» اولاً امت او چه امتی است؟ «وَ کَذلِکَ جَعَلْناکُمْ أُمَّةً وَسَطاً لِتَکُونُوا شُهَداءَ عَلَى النَّاسِ.» این ارزش امت اوست. شهدا بر عموم بشر امت اویند. حال باید دید اشراف این امت کیان‌اند؟ آن هم اشرافی که حضرت خاتم (ص) سکه شرف به سینه آنها نصب کند. «اشراف امتی حملةالقرآن و اصحاب‌اللیل.»

وی ادامه داد: این بیان عصاره می‌شود در دوکلمه؛ شرف آن هم شرفی که اشرف عالم او را شرف بداند در این دو کلمه جمع است. «اشراف امتی حمله القرآن و اصحاب اللیل» از امروز شروع کنید بدون استثنا، هیچ شب و روزی بر شما نگذرد، مگر با این عمل. اما روز، حملةالقران؛ «فاقروا ماتیسر من القرآن.» آن اندازه که میسر است قرآن بخوانید، ولی راه باید طوری رفت که سریع به مقصد رسید. تمام دقائق کمال در روایات متشتت است. باید اینها را جمع کرد. این جا این جمله را فرموده و جای دیگر باز فرموده چطور حامل قرآن شو. قرآن بخوانید، اما آن قرآن را هدیه کنید به صاحب عصر ولی زمان (عج). عمل را از خود منقطع و به او متصل کنید. چه می‌کند این فرموده؟ بحث فنی عظیمی دارد. خود انقطاع عمل از نفس و ربط عمل به مبدأ فیض وجود. حکم اکسیری پیدا می‌کند که فلز را منقلب می‌کند.

این مرجع شیعی اضافه کرد: اما کلمه دوم، به اصحاب اللیل مربوط است. به هر وضعی که هست، آخر شب بیدار شوید و روی این مطالب فکر کنید. بالاترین مقام چه مقامی است؟ مقامی که خدا برای شخص اول عالم معین کرده است. دیگر از نظر عقل و نقل غیر از این غیرمعقول است. چنین مقامی را خدا به همچو کسی وعده داد، اما به یک خصوصیت فرمود: «وَ مِنَ اللَّیْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نافِلَةً لَکَ عَسى‏ أَنْ یَبْعَثَکَ رَبُّکَ مَقاماً مَحْمُوداً» از این جا باید فهمید چطور عمر ما گذشت و راه را طی نکردیم. به این شرف نرسیدیم. اشراف امتی حملةالقرآن و اصحاب اللیل.

آیت‌الله وحید خراسانی افزود: اگر این طور شدیم، نفس ما به مبدأ نور وصل می‌شود. از آن جا مدد می‌شود. آن وقت است که بشر خواهد فهمید اثر تربیت این دین چیست؟ این کاری است که باید با خودمان کنیم. اما کاری که با مردم است که این فرصت‌ها از دست نرود، سعی کنید در این دهه که بهار حیات دل‌هاست به هر قیمتی که هست این دو کار را انجام دهید؛ چرا که بالاتر از این دو پیش خدا هیچ عملی نیست: یک گمراه از خدا را به خدا برگردانید. عبد آبق از این مولا را برگردانید به عبودیت او و یک کسی که امام زمانش را گم کرده با ولی عصر (عج) آشنایش کنید.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مجالستان را منحصراً در این دو کلمه صرف کنید، گفت: ارزش این دو مقوله به حدی است که نباید وقت را ببازید و از دست بدهید. اول، آن قرآن و شب‌زنده‌داری را عملی کنید. بعد متصدی هدایت مردم شوید. آن وقت، اثرش این است اگر یک گنهکار را از گناه توبه دهید و بیگانه از امام زمان (عج) را با او آشنا کنید. اجرش، ثواب صد سال است که همه روزها را روزه بگیرید و شب‌ها تا به صبح عبادت کنید. «اغتنموا الفرص.» فرصت‌ها را از دست ندهید.

آیت‌الله وحید خراسانی درباره مطلب سوم گفت: باید وظیفه‌مان را نسبت به صاحب این ایام بدانیم و بفهمیم که چه خونی ریخته شده است؟ هیچ دانستیم که چه کسی کشته شد؟ شیخ طوسی، شیخ صدوق و ابن قولویه این روایت را نقل کرده‌اند. مختصری از این روایت بس است. این نص حدیث صحیحی است که مثل شیخ انصاری در موارد احتیاط در نفوس طبق سند این حدیث فتوا می‌دهد. در این حدیث مسأله این است: «اشهد انّ دمک سکن فی‌الخلد» شهادت می‌دهم خون تو در خلد مسکن کرده است. کیست که بفهمد حسین بن علی کیست؟ خلد کجاست؟ در آن ملأ اعلی که مرکز قدیسین عالم است، خون او زینت آن عالم است. کسی که جسمش آنجاست، روحش کجاست؟ کیست که بفهمد چه کسی کشته شد؟ چطور کشته شد؟ برای چه کشته شد؟

وی ادامه داد: ما در آن حد نیستیم که خود او را بشناسیم. باید نگاه کنیم ببینیم آن آخرین مرحله‌ای که شعاع وجود او تابیده به کجا رسیده، بعد کشف کنیم که آن آفتاب چیست وکجاست؟ وقتی شعاعش به زائر قبرش می‌خورد، اثرش معلوم می‌شود. فرمود: پیاده اگر بروی به هر قدمی یک حسنه برایت می‌نویسند و یک سیئه محو می‌کنند. سواره بروی به هرجا که سُم اسبت برسد به هر قدمی یک حسنه ثبت و یک سیئه محو می‌شود. یعنی از آنجا تصفیه‌ات می‌کنند تا لیاقت پیدا کنی. فرمود، وقتی رسیدی به در حرم، خدا تورا از مفلحین قرار می‌دهد. خود من هنوز متحیرم چه خبر است. وقتی رسیدی به در حرمش می‌شوی از مفلحین. یعنی چه از مفلحین؟ به قرآن رجوع کنید و ببینید به فلاح رسیدن چه شرایطی دارد؟ بعد بفهمید این دستگاه چه دستگاهی است.

این مرجع شیعی با اشاره به آیات شریف قرآن گفت: در سوره مومنون می‌خوانیم: «قد افلح المومنون الذین هم فی صلاتهم خاشعون.» تا برسد به اینجا که «والذین هم عن اللغو معرضون.» وقتی به این جا رسید، می‌شود «المفلحون.» این مقام به قدری عظیم است که «ذلک الکتاب لاریب فیه هدی للمتقین الذین یومنون بالغیب و یقیمون الصلاة و مما رزقناهم ینفقون والذین یومنون بما انزل الیک و ما انزل من قبلک و بالاخرة هم یوقنون اولئک علی هدی من ربهم و اولئک هم المفلحون.»

آیت‌الله وحید خراسانی اضافه کرد: این چه اکسیری است که این طور منقلب می‌کند؟ آهنی را به طلای احمر مبدل می‌کند که در راه قبر او قدم زده است. مهم این است که فرمود وقتی فرغت من مناسکک، وقتی از مناسکت فارغ شدی، آنجا حج بیت است، با این افتراق که آن حج، حج بیت است و اینجا حج خود خداست. حج قصد است و مقصد در آنجا عبارت است از کعبه، اما مقصد در این زیارت، خود خداست، چون به نص صحیح: «من زار الحسین بکربلا کان کمن زارالله فی عرشه.»

پس از حج خدا که فارغ شدی، آنکه محیرالعقول است، این است که فرمود: وقتی فرغت من مناسکک، خدا می‌نویسد تو را از فائزین. دیگر از مقام مفلحین از در قبر او به بالا سر او متقلب می‌شود به فائزین. متن کلام خدا را باید دید تا حدیث را فهمید. «الذین آمنوا و‌هاجروا و جاهدوا فی سبیل‌الله باموالهم و انفسهم اعظم درجه عندالله والئک هم الفائزون.» مقام فائزون این مقام است: «یبشرهم ربهم برحمة منه و رضوان و جنات لهم فیها نعیم مقیم خالدین فیها ابدا ان الله عنده اجر عظیم.»

این مرجع جهان اسلام خاطرنشان کرد: این مرحله که مرحله کمال سعادت بشری است، در گرو بالای قبر سر حسین بن علی (ع) است. کسی که این طور زیارت قبرش او را منقلب می‌کند، آیا روز قیامت وقتی مادرش با آن پهلوی شکسته با آن بازوی ورم کرده، آن پیراهنی که به همچو خونی آغشته بر سر بیندازد، چه خواهد شد و چه خواهد کرد؟ این است که مملکت باید یکپارچه «یا حسین» بشود. باید سراسر این مملکت شیون و صیحه در عزای یک همچو کسی باشد.

عالمی منقلب است و مردم خیال می‌کنند این عزاداری‌ها در حد افراط است. عقل کجا، شعور کجا! هرچه هست، تفریط است. واقعه، واقعه‌ای است که نص صحیح این است: «جمیع‌الخلائق بکت السموات السبع.» هفت آسمان بر او گریه کرد. «بکت‌السموات السبع والارضون السبع و ما فیهن و ما بینهن و ما یری و ما لایری.» مردم باید بیدار شوند. ابن حجر هیثمی کتابی در رد شیعه نوشته و در این کتاب تصریح کرده که تمام رجال عامه ـ آنها که اهل حدیث و نظرند ـ ضبط کردند که وقتی سر او بالای نیزه رفت، در تمام زمین هرجا سنگ از کره برداشتند، خون جوشید. وظیفه مردم در ایام عاشورا چیست؟ ‌ای شیعه علی بن ابی طالب! به این لاطائلات گوش نده. اگر دستتان از دامن او کوتاه شد، خسرالدنیا و الاخره‌اید.

آیت‌الله وحید خراسانی در پایان گفت: این دین، این توحید و این قرآن فقط زنده به خون اوست. اوست که با این قدم و با این عمل، کاری کرد که تا روز قیامت این دین آسیب نبیند. او پرده از چهره قرآن برداشت و ایمان و دین خدا را او زنده کرد. چرا یکصد و بیست و چهار هزار پیامبر مثل پروانه دور قبرش می‌گردند؛ چون اگر عاشورای او نبود، آنچه انبیا و مرسلین آورده بودند به باد فنا رفته بود.