بدنبال منتقم خون حسین علیه السلام

همان دینی است که ان الدین عندالله الاسلام. این همان دین است که ابراهیم خلیل با آن عظمت، وقت بنای بیت، آرزویش این بود: «رَبَّنا وَاجْعَلْنا مُسْلِمَیْنِ لَکَ وَ مِنْ ذُرِّیَّتِنا أُمَّةً مُسْلِمَةً لَکَ.» آن وقت، کار شما تفقه در این دین است.

وی ادامه داد: منتها این کار به این سادگی میسر نمی‌شود. افسوس که عمر گذشت، آن وقتی که توانستیم نفهمیدیم وآن وقت که فهمیدیم نتوانستیم. خوشا به حال آنها که در وقت توانستن بفهمند.

آیت‌الله وحید خراسانی تصریح کرد: اگر این برنامه را از امروز عملی کنید، خودتان انقلاب نفس را درک خواهید کرد. خوب حدیث را بفهمید: «اشراف امتی حمله القرآن و اصحاب اللیل» اولاً امت او چه امتی است؟ «وَ کَذلِکَ جَعَلْناکُمْ أُمَّةً وَسَطاً لِتَکُونُوا شُهَداءَ عَلَى النَّاسِ.» این ارزش امت اوست. شهدا بر عموم بشر امت اویند. حال باید دید اشراف این امت کیان‌اند؟ آن هم اشرافی که حضرت خاتم (ص) سکه شرف به سینه آنها نصب کند. «اشراف امتی حملةالقرآن و اصحاب‌اللیل.»

وی ادامه داد: این بیان عصاره می‌شود در دوکلمه؛ شرف آن هم شرفی که اشرف عالم او را شرف بداند در این دو کلمه جمع است. «اشراف امتی حمله القرآن و اصحاب اللیل» از امروز شروع کنید بدون استثنا، هیچ شب و روزی بر شما نگذرد، مگر با این عمل. اما روز، حملةالقران؛ «فاقروا ماتیسر من القرآن.» آن اندازه که میسر است قرآن بخوانید، ولی راه باید طوری رفت که سریع به مقصد رسید. تمام دقائق کمال در روایات متشتت است. باید اینها را جمع کرد. این جا این جمله را فرموده و جای دیگر باز فرموده چطور حامل قرآن شو. قرآن بخوانید، اما آن قرآن را هدیه کنید به صاحب عصر ولی زمان (عج). عمل را از خود منقطع و به او متصل کنید. چه می‌کند این فرموده؟ بحث فنی عظیمی دارد. خود انقطاع عمل از نفس و ربط عمل به مبدأ فیض وجود. حکم اکسیری پیدا می‌کند که فلز را منقلب می‌کند.

این مرجع شیعی اضافه کرد: اما کلمه دوم، به اصحاب اللیل مربوط است. به هر وضعی که هست، آخر شب بیدار شوید و روی این مطالب فکر کنید. بالاترین مقام چه مقامی است؟ مقامی که خدا برای شخص اول عالم معین کرده است. دیگر از نظر عقل و نقل غیر از این غیرمعقول است. چنین مقامی را خدا به همچو کسی وعده داد، اما به یک خصوصیت فرمود: «وَ مِنَ اللَّیْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نافِلَةً لَکَ عَسى‏ أَنْ یَبْعَثَکَ رَبُّکَ مَقاماً مَحْمُوداً» از این جا باید فهمید چطور عمر ما گذشت و راه را طی نکردیم. به این شرف نرسیدیم. اشراف امتی حملةالقرآن و اصحاب اللیل.

آیت‌الله وحید خراسانی افزود: اگر این طور شدیم، نفس ما به مبدأ نور وصل می‌شود. از آن جا مدد می‌شود. آن وقت است که بشر خواهد فهمید اثر تربیت این دین چیست؟ این کاری است که باید با خودمان کنیم. اما کاری که با مردم است که این فرصت‌ها از دست نرود، سعی کنید در این دهه که بهار حیات دل‌هاست به هر قیمتی که هست این دو کار را انجام دهید؛ چرا که بالاتر از این دو پیش خدا هیچ عملی نیست: یک گمراه از خدا را به خدا برگردانید. عبد آبق از این مولا را برگردانید به عبودیت او و یک کسی که امام زمانش را گم کرده با ولی عصر (عج) آشنایش کنید.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مجالستان را منحصراً در این دو کلمه صرف کنید، گفت: ارزش این دو مقوله به حدی است که نباید وقت را ببازید و از دست بدهید. اول، آن قرآن و شب‌زنده‌داری را عملی کنید. بعد متصدی هدایت مردم شوید. آن وقت، اثرش این است اگر یک گنهکار را از گناه توبه دهید و بیگانه از امام زمان (عج) را با او آشنا کنید. اجرش، ثواب صد سال است که همه روزها را روزه بگیرید و شب‌ها تا به صبح عبادت کنید. «اغتنموا الفرص.» فرصت‌ها را از دست ندهید.

آیت‌الله وحید خراسانی درباره مطلب سوم گفت: باید وظیفه‌مان را نسبت به صاحب این ایام بدانیم و بفهمیم که چه خونی ریخته شده است؟ هیچ دانستیم که چه کسی کشته شد؟ شیخ طوسی، شیخ صدوق و ابن قولویه این روایت را نقل کرده‌اند. مختصری از این روایت بس است. این نص حدیث صحیحی است که مثل شیخ انصاری در موارد احتیاط در نفوس طبق سند این حدیث فتوا می‌دهد. در این حدیث مسأله این است: «اشهد انّ دمک سکن فی‌الخلد» شهادت می‌دهم خون تو در خلد مسکن کرده است. کیست که بفهمد حسین بن علی کیست؟ خلد کجاست؟ در آن ملأ اعلی که مرکز قدیسین عالم است، خون او زینت آن عالم است. کسی که جسمش آنجاست، روحش کجاست؟ کیست که بفهمد چه کسی کشته شد؟ چطور کشته شد؟ برای چه کشته شد؟

وی ادامه داد: ما در آن حد نیستیم که خود او را بشناسیم. باید نگاه کنیم ببینیم آن آخرین مرحله‌ای که شعاع وجود او تابیده به کجا رسیده، بعد کشف کنیم که آن آفتاب چیست وکجاست؟ وقتی شعاعش به زائر قبرش می‌خورد، اثرش معلوم می‌شود. فرمود: پیاده اگر بروی به هر قدمی یک حسنه برایت می‌نویسند و یک سیئه محو می‌کنند. سواره بروی به هرجا که سُم اسبت برسد به هر قدمی یک حسنه ثبت و یک سیئه محو می‌شود. یعنی از آنجا تصفیه‌ات می‌کنند تا لیاقت پیدا کنی. فرمود، وقتی رسیدی به در حرم، خدا تورا از مفلحین قرار می‌دهد. خود من هنوز متحیرم چه خبر است. وقتی رسیدی به در حرمش می‌شوی از مفلحین. یعنی چه از مفلحین؟ به قرآن رجوع کنید و ببینید به فلاح رسیدن چه شرایطی دارد؟ بعد بفهمید این دستگاه چه دستگاهی است.

این مرجع شیعی با اشاره به آیات شریف قرآن گفت: در سوره مومنون می‌خوانیم: «قد افلح المومنون الذین هم فی صلاتهم خاشعون.» تا برسد به اینجا که «والذین هم عن اللغو معرضون.» وقتی به این جا رسید، می‌شود «المفلحون.» این مقام به قدری عظیم است که «ذلک الکتاب لاریب فیه هدی للمتقین الذین یومنون بالغیب و یقیمون الصلاة و مما رزقناهم ینفقون والذین یومنون بما انزل الیک و ما انزل من قبلک و بالاخرة هم یوقنون اولئک علی هدی من ربهم و اولئک هم المفلحون.»

آیت‌الله وحید خراسانی اضافه کرد: این چه اکسیری است که این طور منقلب می‌کند؟ آهنی را به طلای احمر مبدل می‌کند که در راه قبر او قدم زده است. مهم این است که فرمود وقتی فرغت من مناسکک، وقتی از مناسکت فارغ شدی، آنجا حج بیت است، با این افتراق که آن حج، حج بیت است و اینجا حج خود خداست. حج قصد است و مقصد در آنجا عبارت است از کعبه، اما مقصد در این زیارت، خود خداست، چون به نص صحیح: «من زار الحسین بکربلا کان کمن زارالله فی عرشه.»

پس از حج خدا که فارغ شدی، آنکه محیرالعقول است، این است که فرمود: وقتی فرغت من مناسکک، خدا می‌نویسد تو را از فائزین. دیگر از مقام مفلحین از در قبر او به بالا سر او متقلب می‌شود به فائزین. متن کلام خدا را باید دید تا حدیث را فهمید. «الذین آمنوا و‌هاجروا و جاهدوا فی سبیل‌الله باموالهم و انفسهم اعظم درجه عندالله والئک هم الفائزون.» مقام فائزون این مقام است: «یبشرهم ربهم برحمة منه و رضوان و جنات لهم فیها نعیم مقیم خالدین فیها ابدا ان الله عنده اجر عظیم.»

این مرجع جهان اسلام خاطرنشان کرد: این مرحله که مرحله کمال سعادت بشری است، در گرو بالای قبر سر حسین بن علی (ع) است. کسی که این طور زیارت قبرش او را منقلب می‌کند، آیا روز قیامت وقتی مادرش با آن پهلوی شکسته با آن بازوی ورم کرده، آن پیراهنی که به همچو خونی آغشته بر سر بیندازد، چه خواهد شد و چه خواهد کرد؟ این است که مملکت باید یکپارچه «یا حسین» بشود. باید سراسر این مملکت شیون و صیحه در عزای یک همچو کسی باشد.

عالمی منقلب است و مردم خیال می‌کنند این عزاداری‌ها در حد افراط است. عقل کجا، شعور کجا! هرچه هست، تفریط است. واقعه، واقعه‌ای است که نص صحیح این است: «جمیع‌الخلائق بکت السموات السبع.» هفت آسمان بر او گریه کرد. «بکت‌السموات السبع والارضون السبع و ما فیهن و ما بینهن و ما یری و ما لایری.» مردم باید بیدار شوند. ابن حجر هیثمی کتابی در رد شیعه نوشته و در این کتاب تصریح کرده که تمام رجال عامه ـ آنها که اهل حدیث و نظرند ـ ضبط کردند که وقتی سر او بالای نیزه رفت، در تمام زمین هرجا سنگ از کره برداشتند، خون جوشید. وظیفه مردم در ایام عاشورا چیست؟ ‌ای شیعه علی بن ابی طالب! به این لاطائلات گوش نده. اگر دستتان از دامن او کوتاه شد، خسرالدنیا و الاخره‌اید.

آیت‌الله وحید خراسانی در پایان گفت: این دین، این توحید و این قرآن فقط زنده به خون اوست. اوست که با این قدم و با این عمل، کاری کرد که تا روز قیامت این دین آسیب نبیند. او پرده از چهره قرآن برداشت و ایمان و دین خدا را او زنده کرد. چرا یکصد و بیست و چهار هزار پیامبر مثل پروانه دور قبرش می‌گردند؛ چون اگر عاشورای او نبود، آنچه انبیا و مرسلین آورده بودند به باد فنا رفته بود.

/ 61 نظر / 11 بازدید
نمایش نظرات قبلی
منتظر ظهور

سلام کم سخن و پُرعمل قالَ رسولُ الله (صلی الله علیه وآله) : إذا رَأيتمُ المُؤمنَ صَموتاً فَادنَوا منه فإنَّه يُلقّى الحكمة ؛ والمؤمنُ قليلُ الكلام كثيرُ العَمَل ، والمنافِقُ كثيرُالكلام قليلُ العَمَل . رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله) فرمودند : هرگاه دیدید که انسان مؤمنی بسیار اهل صَمت وسکوت است ، به سراغ او بروید ؛ زیرا او حکمت را به شما إلقاء مینماید ! انسان مؤمن ، کم سخن وپرکار است ، ولی منافق ، پرسخن و کم کار ! بحارالانوارج1/ كتاب العقل والعلم والجهل ص157

حمیدرضا

سلام.خسته نباشید.این ایام رو تسلیت میگم.بعد از مدتها با مطلب "وهابیت با طعم انگلیس" به روزم.

kamijoni=2khijoni

آپمو حتما بخون...به خاطر خودت میگم آپمو حتما بخون...به خاطر خودت میگم kamijoni-_-_-_-_-_-_-_2khijoni betereki -_-_-_-_-_-_- 2khijoni [نیشخند][نیشخند][نیشخند][نیشخند][نیشخند][نیشخند] ♥ [بوسه] ♥ ♥ [بوسه] ♥ ♥ [بوسه] ♥ همه پولدار شدن جا نمونی..ترکونده آپه.بدو ♥ [بوسه] ♥ ♥ [بوسه] ♥ ♥ [بوسه] ♥ همه پولدار شدن جا نمونی..ترکونده آپه.بدو ♥ [بوسه] ♥ ♥ [بوسه] ♥ ♥ [بوسه] ♥ ♥ [بوسه] ♥ همه پولدار شدن جا نمونی..ترکونده آپه.بدو ♥ [بوسه] ♥ ♥ [بوسه] ♥ ♥ [بوسه] ♥ ♥ [بوسه] ♥ همه پولدار شدن جا نمونی..ترکونده آپه.بدو ♥ [بوسه] ♥ ♥ [بوسه] ♥ ♥ [بوسه] ♥ ♥ [بوسه] ♥ ♥ [بوسه] ♥ همه پولدار شدن جا نمونی..ترکونده آپه.بدو ♥ [بوسه] ♥ ♥ [بوسه] ♥ ♥ [بوسه] ♥ ♥ [بوسه] ♥ همه پولدار شدن جا نمونی..ترکونده آپه.بدو ♥ [بوسه] ♥ همه پولدار شدن جا نمونی..ترکونده آپه.بدو ♥ [بوسه] ♥ ♥ [بوسه] ♥ kamijoni-_-_-_-_-_-_-_2khijoni betereki -_-_-_-_-_-_- 2khijoni [نیشخند][نیشخند][نیشخند][نیشخند][نیشخند][نیشخند] زود باش بدووووووووووووووووو

آفتابگردان

هر جا نگری سرور و شادی بر پاست آثار تولی وتبری پیداست بر شیعه ی خود به کوری چشم عمر عیدی بدهد علی که عید الزهرا ست

نت ایران

سلام شبکه اجتماعی نت ایران، سرزمین مجازی ایرانیان، با آغاز دهه فجر شروع به فعالیت کرد. از شما دوست عزیز هم دعوت به فعالیت در این شبکه میشود به امید ایجاد شبکه ای امن برای ایرانیان یا علی www.netiran.info www.netiran.net

ظلمت

سلام علیکم خیلی وقته به ما سر نمیزنید ... مطلب آخرتون خیلی خوب بود خیلییییی فقط کاش زود بزود بروز کنید مطالبتون خیلی خوب و قابل استفاده است و موثر خدا قبول کنه ازتون التماس دعا یا علی

هادی تلنگر

سلام اعیاد مبارک با عنوان" به نام اهل بیت نرقصید!" بروزم

اشكهاي خورشيد

بسم الله الرحمن الرحيم سلام و درود خدا بر پيامبر گرامي اسلام (ص) و اهل بيت طاهرين (ع) و ياران برگزيده اش. سلام دوست مهربان و عزيزم سال نو مبارك باد بر شماو خانواده عزيزتان ان شاالله سال خوبي داشته باشيد (آشكهاي خورشيد) اللهم عجّل لوليّک الفرج و العافيه و النّصر و اجعلنا من خير انصاره و اعوانه و المستشهدين بين يديه. يک بار ديگر بهار پر رمز و راز و پر از اسرار فرارسيد؛ بهار طبيعت، جلوه اي از جلوه هاي بي مثال خداوندي است. در زمستان، طبيعت به ظاهر حيات و زندگي دارد وليکن فرصت بروز استعدادها و ثمردهي را در اختيار ندارد. اعتدال هوا، نسيم بهاري و باران، فرصت شکوفايي را در اختيار طبيعت قرار مي دهد. حقيقت طبيعت، زيبايي، طراوت و ثمربخشي است و بهار، اين امکان را در اختيار طبيعت قرار مي دهد. انسان هم زمستان و بهار دارد؛ حقيقت انسان شکوفايي استعدادهاي الهي، طراوت و زيبايي است. علم، حلم، حکمت، رأفت، عشق، قدرت، جمال و کمال جلوه هاي انسان شکوفا شده هستند.

آفتابگردان

دلم تاب این هوای ابری را ندارد، در انتظار آفتاب نگاهت نشسته، بر من بتاب! شاید دل ناصبورم دل ناسپاسم با تابش تو آرام گیرد.